domingo, 24 de noviembre de 2013


Aquell vaixell

No em cal per dir-te amor 
ni el bell estel ni una rosa 
ni oferir-te aquella flor 
que del jardí és la més roja. 

Vull l'amor silent 
que, segur i valent, 
trenca les cadenes per anar al ponent 
i no té por a les penes 
ni al destí cruent. 
Així serà el teu, així serà el meu. 

No em cal per dir-te amor 
l'empar melós de la nit fosca, 
ni em cal obrir el teu cor 
mentre m'esmunyo entre les obres. 

Vull l'amor silent... 

No em cal per dir-te amor 
ni el blau del mar ni aquelles ones 
que es desfan en deu mil brots 
en esclatar contra les roques. 

Vull aquell vaixell 
que, segur i valent, 
trenca les tempestes 
i se'n va al ponent 
i no té por als vespres 
ni al llampec roent. 
Així serà el teu, així serà el meu.
                                         Lluís Llach

No hay comentarios: